پیرو جلسه ای که با مدیر روباط ملی و بین المللی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان صورت گرفت مقرر شد در جهت پیشبرد اهداف بین الملل هر دو مرکز از ظرفیت های بالقوه و بالفعل آنها برای این اهداف استفاده شود. در این جلسه که با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر معین، مدیر مرکز ارتباطات ملی و فراملی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و به دعوت موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام انجام گرفت در ابتدا مدیر عالی موسسه مطالعات راهبردی پیشینه مختصری از فعالیت های موسسه و ظرفیت تمدن سازان های اسلام بیان داشتند و فرمودند موسسه مطالعات راهبردی رسالت خود را ساخت مدل ها و ساختارهای تمدنی مبتنی بر نظر اسلام تعریف کرده است که این رسالت می تواند خوراک نظری و عملی ویژه برای فضای بین الملل نیز داشته باشد.
ایشان در ادامه از کم توجهی آزاردهنده ی حوزه ها به مقوله حکمرانی اسلامی و اینکه اسلام ظرفیت مدلسازی سیاسی نیز دارد اظهار تاسف کردند و فرمودند در حالیکه می توان از این ظرفیت ویژه در تولید سیستم های دینی در کشورهای دیگر حتی کشورهای غیر مسلمان نیز بهره برد مع الاسف در داخل کشور حتی برخی روحانیون ما با این ظرفیت بیگانه اند تا حدی که عده ای علم مخالفت با آن را برداشته اند.
ایشان در ادامه به معرفی مدرسه عالی تمدن اسلامی و مرکز تحقیقات تمدن اسلام و گروه‌های علمی موجود در این مرکز پرداخته و فرمودند در سطح ۳ طلاب ما با مهارت و گفتمان تمدن سازی آشنا می شوند و در سطح ۴ ورود تخصصی به عرصه فقه تمدنی خواهند داشت تا نهایتاً بتوانند پس از تولید خرده نظام های تمدنی ماکت تمدن اسلامی را در عرصه اجتماع به نمایش بگذارند.
از جمله کارگروه های فعال مرکز تحقیقات تمدن اسلامی موسسه مطالعات راهبردی کارگروه تعلیم و تربیت است که ظرفیت اجرا و پیاده سازی بیش از ۲۰ پروژه نظیر مباحث اخلاقی, تربیتی, روانی, جنسی, خانوادگی, ازدواج, فرزندآوری, سیاسی, شغلی و غیره را دارد. کارگروه بعد در بحث خانواده فعالیت دارد و به مدل پایدارسازی خانواده می پردازد. دوره های مربوط به این مدل نیز در موسسه برای مخاطب علاقمند اجرا شده است. مدل دیگر مدل ترک اعتیاد است که ثمره دو سال درس خارج فقه استاد توانمند شیخ محمد حسن وکیلی است و پس از آن به تربیت منتور رسیده و محتوای علمی خاص خود نظیر کتاب با عنوان درسنامه الگوی اسلامی ترک اعتیاد نیز تولید کرده است. در این زمینه به ضرس قاطع می‌توان اعلام کرد که حوزه علمیه می تواند ادعا کند که برای درمان ترک اعتیاد نیز به طور جدی و عملیاتی حرف برای گفتن دارد.
در نهایت مدیر عالی موسسه مطالعات راهبردی آمادگی خدمت رسانی تمام قد را به نظام مدیریت حوزه اعلام فرموده و بیان داشتند ما خود را سرباز انقلاب و حوزه علمیه میدانیم و در این راستا از هیچ خدمتی دریغ نخواهیم کرد و تمام قد در پیشبرد اهداف تمدنی انقلاب نظیر نظام سازی و کادرسازی در خدمت حوزه علمیه هستیم.

پس از بیانات مدیر عالی موسسه مطالعات راهبردی جناب آقای دکتر معین مدیر روابط ملی و بین المللی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان از جمله مهمترین اهداف این مرکز را ارتباط گیری با مراکز علمی پژوهشی و فرهنگی داخلی و خارجی بیان کردند. ایشان فرمودند در این راستا برنامه خود را با ارتباط گیری با مراکز بومی شروع کرده‌اند.

در پایان، گزارشی از فعالیت های بین الملل موسسه مطالعات راهبردی خدمت ایشان ارائه و مقرر شد تا جلسات بیشتری برای آشنایی با ظرفیت های هر دو مرکز برقرار شده تا انشاالله این جلسات و نشست ها به نتایج میدانی نیز نائل گردد.