دوره منتورینگ ترک اعتیاد با رویکرد دینی

اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهمترین مسائل و آسیب های اجتماعی کشور است که ریشه یا نتیجه بسیاری از آسیب ها و مسائل دیگر همچون خشونت اجتماعی، کودک آزاری، فحشا، طلاق، سرقت، فروپاشی بنیان خانواده، روابط فرازناشویی، فقر و … است. این مساله دارای ابعاد و پیامدهای مختلف  فرهنگی، اجتماعی، دینی، خانوادگی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی بوده و چالش های متعددی را در این زمینه ها به وجود آورده است.

در حال حاضر برای پیشگیری و مقابله با اعتیاد مدل های مختلفی ارائه شده است که از جمله آنها می توان به مدل NA  اشاره نمود. گذشته از آسیب ها و پیامدهای منفی این مدل همچون فساد باورها و عقاید، افشاء اسرار شخصی، رابطه با نامحرم، خوردن داروهای حرام و …، چالش و مساله ای اساسی روش ها و رویکردهای موجود، نقص برنامه‌ها و متدهایی است که منجر به معضل عود به اعتیاد می گردد. در حقیقت اگرچه در این رویکردها و مدل ها فرد معتاد تا مدتی از اعتیاد رهایی می یابد اما پس از مدتی به دلایل مختلفی به مصرف دوباره مواد مخدر باز می‌گردد.

در این دوره به منظور مقابله با اعتیاد با استفاده از شیوه اجتهاد فقاهتی، به مدلی دینی دست یافته‌ایم که علاوه بر حفظ کرامت، ایجاد خودباوری و امید به زندگی و نیز مصونیت از آسیب های فردی، خانوادگی و اجتماعی، ترک اعتیاد با کمترین سطح از بازگشت را برای فرد به ارمغان می آورد. این مدل با شیوه ای کاملا نو و خلاقانه تحت عنوان منتورینگ ترک اعتیاد طراحی شده است.

منتور کیست؟

او دانای دانشوری است که با دیگران همراه می‌شود و به آنها کمک می‌کند تا توانایی‌های خودشان را بشناسند و موفق شوند. با گذراندن دوره‌ی منتورینگ ترک اعتیاد شما دانش و مهارت لازم و کافی را به دست می‌آورید که ناجی غرقه‌شدگان در سیلاب اعتیاد شوید.

این دوره نه تکرار نااندیشیده‌ی حرف‌های غربیان است که نسخه‌هایشان برای انسان‌های متفاوتی در فرهنگی دیگر نوشته شده و نه توصیه‌هایی کلی و کم‌اثر است که کم و بیش در شیوه‌های مشابه ترک اعتیاد می‌بینیم که با دارو یا بی‌دارو، بسیاری از نجات‌یافتگان پس از مدتی کوتاه دوباره اسیر سونامی‌های درونی و محیطی می‌شوند و باز روز از نو و روزی از نو.

محتوا و روش‌ها و تکنیک‌های این دوره ریشه در آموزه‌های اصیل دینی دارد که با دانش روز کاربردی شده و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های معنوی و روان‌شناختی و جامعه‌شناختی مانند ایجاد محبت، تقویت اراده، برطرف‌سازی عوامل ماورای طبیعی و از بین بردن زمینه‌ها و علل اعتیاد و نیز استمرار فرایند ارتباط منتوری با معتاد و خانواده و دوستان، تحولی بنیادین و پایدار در آنها و محیطشان ایجاد می‌کند که به قول معروف بروند و دیگر برنگردند به اعتیاد!

شرایط شرکت کنندگان

  • مدرک سطح ۲ حوزه
  • مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در رشته‌های روانشناسی یا مشاوره (یا دارابودن سوابق مشاوره و تبلیغ)
  • تبلس به لباس مقدس روحانیت
  • تعهد شرکت در دوره ها و برنامه های مصوب با جدیت و نظم
  • نداشتن تعهد اشتغال در مراکز و سازمان های دولتی و غیردولتی

مزایای دوره

  • آموزش رایگان منتورینگ
  • اعطای گواهینامه معتبر از ستاد مبارزه با مواد مخدر
  • به کارگیری نفرات برتر در مراکز ترک اعتیاد
  • عقد قرارداد و پرداخت حقوق مناسب

مدت دوره آموزشی: یک ماه

اطلاعات بیشتر:

isiniran@

isinir@

MyGoldenFamily@

تلفن۰۵۱۳۲۲۸۵۸۰۰

۰۹۱۵۳۳۴۷۴۹۵