🔖 موضوع جلسه : بررسی محور های همکاری

تاریخ : چهارشنبه ۲۹ ذوالقعده ۱۴۴۳ (۸تیر۱۴۰۱)

در این جلسه، پس از معرفی موسسه مطالعات راهبردی و فعالیت های آن در طول ۱۵ سال گذشته در زمینه های تولید علم دینی و مدلهای دینی-تمدنی و فعالیت های آموزشی و پژوهشی توسط معاونت ارتباطات موسسه حجت الاسلام حسینی، مدیر اجرایی مدرسه عالی تمدن اسلامی به معرفی جامع و تفصیلی دو مرکز تخصصی فلسفی و فقهی نور حکمت رضوی و امام رضا علیه السلام پرداختند. سپس جناب حجت الاسلام راشکی مدیر محترم مدرسه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام شهرستان زابل استان سیستان و بلوچستان به معرفی این مدرسه، شرائط طلاب، ترسیم وضعیت موجود منطقه سیستان از جهت فرهنگی و اجتماعی  وسیاسی ، تبیین محورهای همکاری و لزوم تمرکز کارهای علمی و پژوهشی و ارتباط میان فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی با مردم و مسئولان بعنوان سه محور فوق مهم در تسهیل رفع معضلات اجتماعی و سیاسی پرداختند.

در پایان مقرر شد میان موسسه مطالعات راهبردی با توانمندی های شاخص در سه حیطه آموزش، پژوهش و مدل سازی دینی، همکاری هایی میان این موسسه و مدارس علمیه زابل و نیز بسترهای ارتباطات اجتماعی و نخبگانی با همکاری مدیر محترم مدرسه شکل گیرد. ان شاء الله.

اهم مصوبات:

۱.  فروش محصولات علمی و کتب مؤسسه مطالعات راهبردی به کتابخانه مدرسه علمیه زابل با تخفیف ویژه

۲.  برگزاری دوره های مهارت های لازم  برای طلاب سطح یک

۳.  برگزاری دوره هاب مهارت های تبلیغی برای طلاب سطح ۲ با بالا

۴.  این  دوره ها یادرغالب سفرهای  یکماهه علمی اساتیدمدرسه عالی تمدن اسلامی  به سیستان و یا درغالب سفرهای اردویی طلاب سیستان به مشهد مقدس  انجام خواهدگرفت.

۵.  معرفی طلاب مستعد علاقه به تحصیل در مشهد با رویکرد فقه وحکمت تمدنی به مدرسه عالی تمدن اسلامی برای ادامه تحصیل..

۶.  فراهم آوردن بستر پیاده سازی مدل های طراحی شده ی مؤسسه مطالعات راهبرد نظیر مدل دینی ترک اعتیاد در سیستان وبلوچستان.