بسم الله الرحمن الرحیم
در تاریخ ۲۹ ربیع الثانی ۱۴۴۴ درس اخلاق با عنوان تفکر بسیج باید ها و نبایدها در حسینیه موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در فضایی صمیمی و دوستانه برگزار شد.

حجهالاسلام و المسلمین عباس فرازی نیا مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی مهمان این جلسه از درس اخلاق بودند. استاد فرازی نیا ابتدا با اشاره به جایگاه والای بسیج از منظر بنیانگذار جمهوری اسلامی و توصیف بی نظیر ایشان در خصوص این نهاد مقدس گفتند از منظر ایشان بسیج لشکر مخلص خداست.
در ادامه با بررسی اجمالی رسالت پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله و سختی های متعدد ایشان در مسیر تشریع دین مبین اسلام افزودند: اسلام با شعار لااله الا الله شروع شد و بعد از تفوق و تشکیل حکومت در مدینه به شعار الله اکبر رسید.

مدیر رابط حوزوی آستان قدس رضوی بر اساس آیه شریفه «هُوَ الَّذی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولاً مِنْهُمْ یَتْلُوا عَلَیْهِمْ آیاتِهِ وَ یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَه» افزود عناصر اصلی و روش تربیتی حضرت تربیت و تذکیه بود.
در ادامه با اشاره به نهضت خونین ابا عبدالله علیه السلام به سه اصل مهم در قیام حضرتش یعنی عقلانیت، حماسه و ایثار و احساس و عاطفه اشاره کردند.
در نهایت با اشاره به وظیفه ما در امروز یعنی انتظار طلوع خورشید مهدویت عجل الله تعالی فرجه الشریف افزودند: انتظار، رکن یاران حضرت است و انتظار صحیح باید سه ویژگی داشته باشد؛ امید، عمل و اعتقاد.
حجه الاسلام فرازی نیا امام رضا علیه السلام را مبتکر طرح انقلاب مکتبی همراه با نهضت مردمی و ولایت پذیری از معصوم معرفی کردند و این حرکت را نقطه شروع بسیج مردمی دانستند.
جهت اطلاع از تفصیل مطالب می توانید صوت کامل این نشست را استماع کنید.