به مناسبت اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت سید الشهداء علیه السلام، درس اخلاقی با عنوان شاخصه های آرامش در حیات سید الشهدا علیه السلام  در مؤسسه برگزار گردید.

آرامش؛ گمشده انسان امروزی

حجه الاسلام والمسلمین شیخ مهدی واضحی سخنران مدعو این جلسه بودند. ایشان بیانات خود را به گمشده ی انسان امروزی یعنی آرامش اختصاص دادند، آرامش حقیقی که بسیاری از انسان ها به جهت غفلت و سرگرم شدن به مسائل دنیوی از آن بی بهره اند. استاد گرامی بیان کردند: قرآن کریم بهترین نمونه الگو و اسوه آرامش را اهل بیت عصمت و طهارت و به خصوص حضرت سیدالشهدا امام حسین علیه السلام برمی شمرد. خداوند متعال در انتهای سوره مبارکه فجر نفس مطمئنه را حضرت سیدالشهدا می فرماید: «یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّهُ ﴿٢٧﴾ ارْجِعِی إِلَى رَبِّکِ رَاضِیَهً مَرْضِیَّهً ﴿٢٨﴾ فَادْخُلِی فِی عِبَادِی ﴿٢٩﴾ وَادْخُلِی جَنَّتِی ﴿٣٠﴾» (الفجر: ۲۷-۳۰).

شاخصه های آرامش

شاخصه اصلی آرامش و اطمینان این است که انسان تحت تأثیر وقایع تلخ گذشته یا نگرانی از آینده قرار نمی گیرد. «أَلَا إِنَّ أَوْلِیَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ» (یونس: ۶۲).

منشأ آرامش

از مهم ترین مبادی آرامش کسب روزی حلال، انفاق و اطعام است. همچنین روابط صحیح با خویشاوندان زمینه ساز ایجاد آرامش است. از همه مهم تر ارتباط با حضرت حق و نماز همراه با خضوع و خشوع و هدفمندی در زندگی به انسان آرامش می بخشد.

بهترین الگوی آرامش

حضرت سیدالشهدا امام حسین علیه السلام مهمترین نمونه و بارزترین الگوی همه انسان ها در زمینه آرامش و اطمینان می باشند.

حتی در بحرانی ترین موقعیت زندگی که لحظه شهادت حضرت می باشد آرامش و اطمینان و حالت شکر در نگاه و رفتارشان مشهود است.

سخنران در پایان ابراز امیدواری کردند که همه ما پیرو اهل بیت عصمت و طهارت باشیم و در سبک زندگی فردی و اجتماعی از امام حسین علیه السلام رنگ بگیریم.

شاخصه های ارامش در حیات سید الشهدا علیه السلام

صوت جلسه درس اخلاق شاخصه های آرامش در حیات سید الشهدا علیه السلام