موسسه مطالعات راهبردی در تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ میزبان عزیزان مسؤل در موسسه «سفیران هدایت» بود .
در این جلسه جناب آقایان محدث، قربانی و سرکار خانم امیری مقدم به عنوان نمایندگان گروه ۹۰۰۰ نفری پویش سفیران هدایت در کل کشور با موضوع «امر به معروف و تذکر لسانی به شکل گروهی» حضور داشتند.
در ابتدا جناب آقای محدث با الهام از بیانات علامه طباطبایی که در ذیل آیه کریمه «ولتکن منکم امه یدعون الی الخیر یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر» انجام واجبات امر به معروف را مرتبط با سازماندهی و تشکیل امت دانسته‌اند، برکات امر به معروف گروهی را بیان کردند. از جمله این برکات، تاثیرگذاری بیشتر و آسیب های کمتر است. همچنین در بیان یکی دیگر از مؤلفه های این واجب الهی افزودند در تربیت هم تکرار باید باشد تا رفتارهای با ارزش نهادینه شود.
ایشان در ادامه اظهار داشتند فعالیت پویش سفیران هدایت را از دو سال قبل آغاز کردیم و با تولید پلاکارد ها و رزمایش گروهی امر به معروف در نقاط نسبتا آلوده شهر و مجتمع های تجاری و غیره مشغول انجام وظیفه هستیم .
در کنار رزمایش امر به معروف و نهی از منکر با ایجاد ایستگاه فرهنگی به منظور ارائه مشاوره گروهی و اهدای هدیه به گروه های مخاطب در این زمینه نیز فعالیت کرده ایم. چه این که از گروه های سرود و فرهیختگان برای غنای پویش استفاده می کنیم. البته از بی مهری های زیادی هم در این مدت بی بهره نبوده ایم.
در محیط هایی مشغول فعالیت شدیم که انواع رفتارهای هنجارشکنانه ،پخش مواد مخدر و اهانت‌های بیشمار وجود داشته است، اما بحمدالله نتایج بسیار مفیدی حاصل گردیده است .

سپس مدیریت محترم حجه الاسلام والمسلمین سید محمد محسن دعایی ابتدا راجع به دو تعریف از دین مبین اسلام تحت عنوان دین حداقلی و دین حداکثری توضیحات مفصلی ارائه فرمودند و سپس نسبت به اهمیت موضوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و شکل گیری آن برای آحاد مردم نکاتی بیان کردند.
از آن جمله اینکه تا نگاه افراد نسبت به این فریضه الهی ارتقا نیابد نمی شود از برکات بی حد این واجب استفاده کرد .
امر به معروف را باید اول از خانه و خانواده ، فامیل، محله و اداره خود شروع نمود، چون امر به معروف سیستم مدیریت کنترل اجتماعی اسلام می باشد و بدون کنترل کیفیت هیچ محصولی به استاندارد خود نمیرسد و اعتماد را جلب نمی کند.
در پایان مقرر شد به جهت ارتقاء فرهنگ امر به معروف و دانش افزایی و معرفت افزایی بین اعضای گروه سفیران هدایت، دوره کارگاه نگرشی دیگر به امر به معروف و نهی از منکر برگزار گردد.
همچنین مدیرعامل محترم فرمودند با تمام وجود موسسه مطالعات راهبردی برای تقویت و ارتقاءاین پویش مبارک در خدمت عزیزان می‌باشد.