طبق تفاهم نامه و قرارداد فیما بین موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام و اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی مبنی بر آموزش و توانمند سازی صد نفر از ائمه جماعات و طلاب حوزه علمیه خراسان ، دوره ی تخصصی پیشگیری از طلاق و معماری خانواده پایدار ، که از پژوهش های فاخر انجام شده در کارگروه پژوهش موسسه مطالعات راهبردی و بر مبنای دروس خارج حضرت استاد محمد حسن وکیلی و اشراف علمی ایشان بود ، در قالب درسنامه طراحی و تدوین گردید.
پس از تدوین درسنامه ، تعیین سر فصل ها و جزئیات برگزاری دوره ، رایزنی ها برای همکاری با نهاد های حوزوی آغاز شد که در نتیجه این رایزنی ها ، مقرر گردید نهاد های حوزوی مذکور : ۱. معاونت محترم فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان ۲. سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ۳.اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی ۴.دفتر تبلیغات اسلامی ۵. مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی ، با موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام جهت تایید محتوای دوره و صدور گواهی مشترک پایان دوره شرکت کنندگان محترم و معرفی نخبگان تبلیغی ، همکاری لازم را داشته باشند .
۳ هفته به برگزاری این دوره ، اطلاعیه برگزاری همراه با لوگوی نهاد های تایید کننده طراحی ، و بجهت ثبت نام ائمه جماعات محترم و طلاب نخبه و علاقه مند ، به نهادهای مذکور و جمع های نخبگانی عرضه گردید (سایت حوزه علمیه خراسان ، کانال خبرگزاری حوزه علمیه خراسان ، کانال فتح (معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان ، کانال های نواحی امور مساجد خراسان، کانال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی ) از جمله فضاهایی بودند که اطلاعیه دوره در آن ها منتشر شد .
این دوره تخصصی در روز پنج شنبه ۵ ذی القعده ۱۴۴۴(۴/۳/۱۴۰۲) با جمعیتی قریب ۱۰۰ نفر از ائمه جماعات محترم مشهد مقدس و طلاب حوزه علمیه خراسان ، بصورت حضوری و مجازی در ساعت ۷:۳۰ صبح در مکان موسسه مطالعات راهبردی آغازگردید.
در ابتدای این دوره تخصصی حضرت حجت الاسلام و المسلمین دعائی مدیریت عالی موسسه مطالعات راهبردی ضمن خیر مقدم به ائمه جماعات محترم و حضار گرامی ، در سخنانی بر لزوم توجه طلاب به ویژه ائمه جماعات محترم به نیاز های جامعه اسلامی پرداختند و بیان نمودند که : آرمان بزرگ انقلاب اسلامی رسیدن به تمدن اسلامی است و اقامه سلوک توحیدی بر پایه توجه به حضرت حق تعالی ، هدف زندگی درتمدن اسلامی است .
ایشان در ادامه به بیان اهداف عالی موسسه مطالعات راهبردی اشاره نموده و دستاوردهای بزرگ تحقیقاتی ، پژوهشی و اجرائی موسسه مطالعات راهبردی را برای مخاطبین محترم شرح دادند .
پس از سخنرانی مدیریت محترم، تدریس حضرت استاد وکیلی با ارائه سه سرفصل در نوبت صبح و دو سر فصل در نوبیت عصر با عناوین زیر آغاز گردید :
۱.چرا جداشدم ؟! (بررسی علل و عوامل طلاق)
۲. از اصلاح نگرش تا خانواده پایدار
۳. حکومت خودمختار
۴. پیرایش و معماری خانواده متعالی
۵.حقوق زن و مرد
از مخاطبین محترم در بین کلاس ها پذیرایی صورت گرفت و شرکت کنندگان محترم بعد از اقامه نماز ظهر و عصر ، وعده ناهار را مهمان موسسه مطالعات راهبردی بودند .
این دوره تخصصی که مورد توجه و استقبال نخبگانی قرار گرفته بود ، ساعت ۶ عصر به پایان رسید .