بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها یک مجموعه بی نظیر در کشور اسلامی ایران هست که در زمینه رسیدگی به مستضعفین به صورت همه جانبه در قالب یک موسسه مردم نهاد ،گسترده ترین و کیفی ترین برنامه را در کشور جمهوری اسلامی و چهار کشور همجوار اجرا می کند.
با ماموریت مدیر عامل محترم این بنیاد جناب آقای فولاد، ۱۲۰۰۰ پرسنل که عمدتا از بانوان نیکوکار هستند مشغول خدمت می باشند .
سرکار خانم وثوقی معاونت زنان و خانواده در قرارگاه ازدواج و اشتغال بنیاد جهت گفت و گو و آشنایی با ظرفیت های موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام جهت دیدار با مدیر عامل موسسه جناب حجت الاسلام و المسلمین حاج سید محمد محسن دعایی در مؤسسه حضور یافتند.
در این جلسه بعد از ارائه توضیح مبسوط در زمینه تاسیس قرارگاه های متعدد ذیل بنیاد آبشار عاطفه ها ،«قرارگاه سبحان» که متولی موضوع ازدواج و اشتغال در بنیاد آبشار عاطفه ها هست توضیح داده شد و برنامه آموزشی این قرارگاه در سرفصل هایی مانند:

اصول همسرداری برای نوعروسان
انتخاب آگاهانه و به هنگام برای دختران در آستانه ازدواج
فرزندآوری و فرزندپروری مادران مهارت های ارتباطی
مدیریت راهبردی
تقویت عزت نفس مهرجویان تربیت نیرو در حوزه رسانه و امور فرهنگی
برگزاری همایش های ملی و بین المللی در حوزه خانواده
و مهارت های خود اشتغالی توضیحاتی ارائه شد.
مدیرعامل موسسه مطالعات با تقدیر و تمجید از فعالیت های گسترده بنیاد آبشار عاطفه ها و درخواست تجربه نگاری و نگارش کتاب قصه بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها جهت تولید علم این بنیاد به منظور تکثیر و توسعه آن در کشور و سایر کشورهای اسلامی، ظرفیت‌های موسسه مطالعات را جهت همکاری ارایه فرمودند.

برگزاری دوره همسرداری
تربیت فرزند
پایدارسازی نظام خانواده
مدل پایدارسازی ترک اعتیاد
مدل تربیت نسل نوجوان تراز انقلاب اسلامی
دوره آموزشی بسیار بسیار فاخر ارتقاء کیفیت زندگی
مدل روابط زناشویی
طرح جت نو
دوره آموزشی سواد رسانه
مورد تبیین و توجیه قرار گرفت.
در پایان آمادگی موسسه مطالعات جهت انجام سفارش های پژوهشی و همکاری های همه جانبه با این بنیاد نورانی و موثر در کشور اسلامی مورد تاکید قرار گرفت.