نظر به جایگاه برجسته حضرت استاد آیت الله حاج شیخ غلامرضا فیاضی دامت برکاته و سابقه درخشان ایشان در زمینه علوم عقلی و حکمی، از یکسو و اشراف و اطلاع ایشان بر مباحث تحول علوم انسانی اسلامی به خاطر عضویت شان در شورای راهبری موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قدس سره و همچنین ارتباطات وثیقی که در خلال سالهای گذشته با موسسه مطالعات راهبردی داشتند، معظم الله به عنوان عضو هیئت امنای موسسه مطالعات و قبول زحمت فرمودند و در جلسه ای که سایر اعضای هیئت امنا و فضلای برجسته مجموعه شرف حضور داشتن حکم انتصاب استاد بزرگوار به عنوان عضو هیئت امنای موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام محضر شریف ایشان تقدیم گردید.
ایشان علاوه بر هیئت امنای موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، عضو نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و عضو هیئت مدیره مجمع عالی حکمت و همپنین موسس و مدیر مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی می باشند.
و از محضر استاد درخواست حضور بیشتر در موسسه مطالعات و استفاده از مباحث عمیق و فنی ایشون در رابطه با علوم عقلی شد و خوشبختانه با موافقت معظم له همراه شد از این رو به لطف و فضل الهی به صورت متناوب از محضر ایشان در موسسه مطالعات بهره مند خواهیم شد.

با توجه به حضور ایشان در مشهد مقدس در ایام ماه مبارک رمضان از محضر ایشان برای بازدید از موسسه مطالعات و محل جدید استقرار موسسه دعوت به عمل آمد. در خلال این بازدید با معرفی چشم انداز موسسه مطالعات و توضیح فعالیت های انجام شده برای گفت و گوی رسانه ای نیز از ایشان دعوت به عمل آمد که مورد قبول ایشان واقع شد.

در این گفتگوی رسانه ای موضوع تاکید مکرر رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای دامت برکاته در زمینه لزوم توسعه آموزش و پژوهش در علوم عقلی و جبران عقب افتادگی ها در این زمینه و عبرت گیری از وضعیت حوزه مبارز مشهد مقدس که زمانی مهد فیلسوفان و حکیمان بوده و بعد با غفلتی که صورت گرفت به کانون مبارزه با فلسفه و علوم تعقلی تبدیل شد از محضر حضرت استاد راهکارهای تحقق منویات رهبری پرس و جو شد و ایشان رهنمود های بسیار نافعی در این زمینه ارائه فرمودند. همچنین نسبت به چگونگی برگشت حوزه های علمیه به تراز انقلاب اسلامی توضیحاتی فرمودند.