بسم الله الرحمن الرحیم

«انقلاب ما انفجار نور بود»

رهبر کبیر انقلاب قدس سره

بدون شک مهمترین واقعه ای که در عصر غیبت حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف برای جهان اسلام و تشیع اتفاق افتاده است، حادثه شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری قائد عظیم الشأن خمینی کبیر قدس سره می باشد.

 این انقلاب بزرگ که علی التحقیق با تمام انقلاب های بشری در شرق و غرب عالم متفاوت ارزیابی می شود، از یک سابقه ای برخوردار است، زمان حالی را با گذراندن یک چله سپری می‌کند و برای آن آینده ای پیش بینی می گردد.

  • سابقه آن تلاش ها و مجاهدات فشرده شیعیان و مسلمین از یک‌سو و مجتهدین و دلسوختگان تاریخ پر فراز و نشیب عصر غیبت از سوی دیگر است. آری تمامی این مجاهدات فشرده گردید و با مظالم و اختناق نظام سفاک پهلوی دست به هم داد و در قیام مبارک امت اسلامی از سال ۴۱ تا بهمن ۵۷ به تبلور فجر پیروزی انقلاب ختم شد.

برگ سیاه  عَلَمِ حکومت طاغوت از سر ملت اسلام کنار زده شد و عَلَمِ حکومت مشروع نائب الامام ولی فقیه عظیم الشأن بر سر این کشور به اهتزاز در آمد.

  • اما زمان حال و چله پر فراز و نشیب تر خود را  گونه‌ای سپری کرد که معجزه آسا در مقابل تمام توطئه ها و خباثت های خارجی و داخلی برای براندازی و نابودی کامل ایستادگی و مقاومت نمود و در کنار فتوحات خارق‌العاده که  شمارش آن هم مشکل به نظر می رسد، کاستی ها، ابتلاءات و حتی عقب رفت ها و شکست هایی را تجربه نمود که عمده معلول نفوذ عناصر خودباخته غرب گرا و تسلّط شجره پدیده تفکر لیبرالیسم فکری و فرهنگی بر مقدرات این کشور و انقلاب بوده و پرواضح است این بخش هیچ ارتباطی به جوهره نظام اسلامی و آرمان‌ها و شعارهای مبارک و محتوای نورانی مکتب ندارد.

 در یک کلمه هر کجا به اسلام ناب عمل شد قرین نصر و فتح و ظفر بودیم و هر کجا از اسلام به هر عنوان فاصله گرفتیم با خیبت و شکست و هزاران مشکل دم خور شدیم.

  • و امّا نسبت به آینده این انقلاب: آنچه می توان ارائه کرد این که هر گاه عزمی جازم برای برگشت به حاکمیت کامل آموزه های وحیانی در همه عرصه‌های مدیریتی توسط مردم و نخبگان به وجود آید و با یک قیام فراگیر ملی کسانی که در ایمان و عمل به سمت غرب نماز می خوانند و سجده می کنند از عرصه های مهم تصمیم‌گیری و حاکمیت منعزل شدند، به یاری خداوند متعال فتوحات تکمیل و زمینه‌های آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظما و ظهور، اتفاق خواهد افتاد.

این آرمان و آرزو که همان تحقق تمدن نوین اسلامی است، جز با تولید نرم افزار فکری تمدن اسلامی و تربیت کادر های فرهیخته در تراز آن فکر محقق نخواهد شد. موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام و مجموعه های وابسته با لبیک به مطالبات رهبری معظم دام ظله در این راستا سربازی می کنند.

 به امید روزی که بتوانیم در هر دو عرصه سربلند باشیم و خود را برای خدمت گذاری در دولت کریمه مهدوی آماده سازیم.

الهی آمین

سید محمد محسن دعایی

مدیریت عالی موسسه مطالعات راهبردی و مدرسه عالی تمدن اسلامی.