نمایشگاه پژوهش و فناوری مشهد در روزهای دوشنبه سه شنبه و چهارشنبه مورخه ۱۴ الی ۱۶ آذر ماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد سالن فردوسی برگزار شد. موسسه مطالعات راهبردی با داشتن دو غرفه در این نمایشگاه حضور پیدا کرد.

این نمایشگاه که به همت استانداری خراسان رضوی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد از استقبال نسبتاً خوبی برخوردار گردید و اقشار مختلف مردم به ویژه دانش آموزان دانشجویان طلاب حوزه علمیه از مشهد و تا شهرهای استان نظیر کاشمر و بیرجند به صورت فردی و گروهی و همچنین شخصیتهای علمی حوزوی و دانشگاهی ونیز مسئولین رده بالای استان حضور داشته و عمدتاً از غرفه موسسه مطالعات راهبردی دیدن نموده و با فعالیت های موسسه در سه زمینه آموزش تخصصی فلسفه فقه و نظام سازی دینی و در خدمت گرفتن آن در عرصه پژوهش و نهایتاً تولید محصولات خلاقانه علم دینی آشنا شدند.

موسسه مطالعات راهبردی در این نمایشگاه با حدود یکصد و شصت عنوان کتاب به طور مجموع و بیست و یک عنوان کتاب جدید تألیف شده در سه سال گذشته تا به امروز شرکت کرد. لیست کتابهای جدید عرضه شده در این نمایشگاه به شرح زیر است:

جهاد تبیین محمدحسن وکیلی بهار۱۴۰۱
برنامه راهبردی تحول در نظام آموزش حوزه عبدالحمید واسطی تابستان۱۴۰۱
اصول سبک زندگی توحیدی محمدعلی تولایی زمستان۱۴۰۰
الگوی دینی راهبردی تربیت کودک و نوجوان محمدحسن وکیلی زمستان۱۴۰۰
آینده روشن محمدحسن وکیلی زمستان۱۴۰۰
رساله فی الوضع و اقسام الکلمه محمدحسن وکیلی-تقریر علیرضا مهدوی زمستان۱۴۰۰
سلوک توحیدی محمدحسن وکیلی زمستان۱۴۰۰
علم دینی-چهار جلدی دروس استاد وکیلی-مولف سیدشهاب الدین دعایی زمستان۱۴۰۰
فقه جنسیت جلد۱ محمدحسن وکیلی-تقریر سیدشهاب الدین دعایی زمستان۱۴۰۰
فقه جنسیت جلد۲ محمدحسن وکیلی-تقریر سیدشهاب الدین دعایی زمستان۱۴۰۰
تدبری در قرآن۲ سیدمحمدرضا راجی تابستان۱۴۰۰
عرفان و سیاست سیدمحمدمحسن دعایی ومحمدحسن وکیلی تابستان۱۴۰۰
محک محمدعلی تولایی بهار۱۴۰۰
دارالشفا محمدحسن وکیلی بهار۱۳۹۹
درسنامه علم لغت دروس استاد وکیلی-مولف مهدی صارمی بهار۱۳۹۹
منشور خودسازی معاونت تحقیق موسسه مطالعات بهار۱۳۹۹
ره نما-۳جلدی معاونت تحقیق موسسه
تطهیر الشریعه محمدحسن وکیلی زمستان۱۳۹۸
شهید عارف محمدحسن وکیلی زمستان۱۳۹۸
گل گلاب سیدمحمدرضا راجی زمستان۱۳۹۸
محی الدین محمدحسن وکیلی زمستان۱۳۹۸

نکته قابل توجهی که در این نمایشگاه به چشم می‌خورد این بود که بحمدالله به برکت مجاهدت‌های اساتید و بنیانگذاران این موسسه در طول این سال ها یعنی از سال ۱۳۸۶ تا به امروز بسیاری از حوزویان با نگاه سیستمی و شبکه‌های دینی آشنا شده‌اند و این واژه ها برای آنها نامأنوس نیست. در سطح دانشگاه نیز آشنایی دانشجویان و اساتید با یک موسسه مردم نهاد در این زمینه باعث تعجب و خرسندی آنها می شد. به ویژه آنکه موسسه مطالعات راهبردی نه تنها در بحث چیستی و چرایی تولید علم دینی و مدلسازی فعالیت های زیادی انجام داده بلکه یک مدل عملیاتی قابل عرضه به جامعه در راستای حل یک معضل اجتماعی یعنی اعتیاد ورود کرده و مدل ترک اعتیاد با رویکرد دینی را تولید کرده است که  تعجب و خوشنودی شرکت کنندگان در نمایشگاه و بازدید کنندگان از غرفه موسسه مطالعات راهبردی را به همراه داشت.

تیم چهار نفره رسانه واحد ارتباطات و نیز مسئول پژوهش مدرسه عالی تمدن اسلامی اداره غرفه را بر عهده داشتند و مدیریت عالی مؤسسه نیز روز دوم در نمایشگاه و غرفه حضور یافتند. طی برگزاری این نمایشگاه افراد و شخصیتهای مختلفی از جمله حجت الاسلام و المسلمین دکتر خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان، جناب آقای دکتر میرزایی، رئیس پارک علم و فناوری استان، جناب آقای دکتر جوارش گیان رئیس گروه فلسفه دانشگاه فردوسی مشهد، جناب آقای مهندس ایمان فرهمندی عضو شورای شهر مشهد، حجت الاسلام والمسلمین صالح رئیس جامعه المصطفی العالمیه، حجت الاسلام و المسلمین مهدوی ارفع مسئول امور مساجد استان خراسان و دانشجویان و طلاب خواهر و برادر مدارس علمیه و دانشگاههای استان به صورت فردی و گروهی از غرفه مؤسسه ی مطالعات راهبردی دیدن کردند.

همچنین مؤسسه در این نمایشگاه یک کارگاه «نگرشی دیگر به حجاب» برای خانم های حاضر در نمایشگاه برگزار کرد و در جهت ارتباط موثر با افراد مختلف به منظور معرفی فعالیت ها و تولیدات علمی موسسه به آنها تلاش نمود.