بسم الله الرحمن الرحیم
قال الله العظیم:
“قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی ثم تتفکروا” “بخشی از آیه ۴۶ سوره مبارکه سبا”

انقلاب شکوهمند اسلامی چنانکه بنیان گذار فقید آن رضوان الله تعالی علیه در جواب درخواست بعضی از علمای بلاد (مرحوم حجه الاسلام والمسلمین وزیری)برای نگارش یک توصیه راهبردی مرقوم فرمودند، تحقق عینی امتثال این آیه مبارکه تحول آفرینِ قرآنی بود .
در پرتو تبعیت امّت اسلامی از رهبر خود که یک فقیه عارف ومجاهد بزرگ و الهی بود ، این امّت یک یک و به صورت گروهی برای خداوند قیام کردند و شجره خبیثه طاغوت پهلوی را که لکه ننگین و سیاه بر دامن مملکت اسلام بود، با اهدای خون و مجاهدات گسترده و همه جانبه قلع و قمع کردند و ولایت الهی و مشروع و مقبول که در نهاد مقدس”#ولایت فقیه” متبلور است، به جای آن غرس نمودند.
اینک ۴۳سال است که این انقلاب آسمانی و الهی علی رغم بسیج جنود ابلیس به صورت کاملا استثنائی برای نابودی آن و دست به تهاجم همه جانبه و ترکیبی زدن کلیه دشمنان اسلام و تشیع ، همچنان بالنده و پیشرو در حال عبور از موانع داخلی و خارجی برای رسیدن به آرمانها و اهداف مقدس و ملکوتی خود می باشد.
و این یعنی اثبات عملی توانمندی دین مبین اسلام و مذهب حقه تشیع برای امّت سازی ، #دولت_سازی و ان شاءالله استقرار #تمدن_نوین_اسلامی.
البته نفوذ بی محابای منافق گونه عناصر غربگرا و لیبرال در بخش های راهبردی #نظام_اسلامی و تسامح و تساهل غیر قابل دفاع در واگذاری کلیدی ترین پست های حساس و تاثیر گذار به این عناصر روسیاه و خائن ، سرعت حرکت انقلاب به سمت آرمانها و اهداف مقدس و ملکوتی خود کُند و عدم کارآمدی معنا داری را در مقوله هایی نظیر “#اقتصاد و #فرهنگ” در سر زبانها و احساس و تلقی مردم مسلمان و دلباخته انقلاب انداخته است.
همچنانکه رهبر حکیم انقلاب دام ظله الشریف فرمودند هرچه پیشرفت و نصر و فلاح داشتیم به خاطر عمل شجاعانه به اسلام ناب محمدی بوده و هرچه ناکامی و عقب گرد و شکست داشتیم به خاطر پشت کردن به اسلام ناب و عمل به نسخ های وارداتی حکمرانی الحادی #مدرنیسم و #سکولاریته می باشد .
بدون تردید در این مقطع حساس از مسیر تکاملی انقلاب اسلامی برای رسیدن به آرمانها و جبران خسارت ها و اثبات کارآمدی دین و انقلاب در تحقق اهداف و شعارهای الهی ،چاره ای جز تولید سیستم ها و مدلهای صد درصد اسلامی از منابع غنی دینی و اجرای همه جانبه آن در تمام بخش های حاکمیت نیست . در این صورت است که “امت وسط ” و “شاهد”بودن برای ما اثبات و راه برای طلوع نور ولایت عظمی ارواحنا فداه باز خواهد شد. اسلام به مثابه یک برنامه جامع حکمرانی الهی در عصر غیبت با بهره مندی از نظام سیاسی پیشرفته و سایر سازه های مورد نیاز یک دولت و تمدن ،باید بدون تعارف مورد اذعان و عمل قرار بگیرد و حوزه های علمیه به سرعت مدلهای جدید حکمرانی الهی دینی را تولید و در اختیار کارگزاران معتقد و متعهد و مهارت محور قرار دهند تا ان شاءالله خود را برای #ظهور و سربازی تمدن جهانی مهدوی آماده کنیم. ان شاءالله .
از خداوند متعال درخواست داریم همه ما را سرباز استقرار دولت و تمدن اسلامی قرارداده و سایه مبارک بزرگ نائب #امام_عصر علیه السلام را بر سر ما مستدام بدارد .

سید محمد محسن دعائی
موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام