به گزارش روابط عمومی موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام، جمعی از مسوولان این موسسه، صبح سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه از شرکت های دانش بنیان آهار شرق، آرون زیست طب پاژ و آزمایشگاه هوشمندسازی و دیسپاچینگ بازدید کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد محسن دعائی، مدیرعامل موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی، ضمن ابراز خرسندی از بازدید مذکور و تحسین جوانان و تلاش های ایشان در رشد و توسعه کشور و ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در اهمیت علم و دانش، عبارت “العلم السلطان” را مدنظر قرار داد.

مدیرعامل موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی ماموریت مرکز مطالعات راهبردی را خروجی گرفتن از نسخه تمدنی اسلام عنوان کرد و همکاری سه ضلع “حوزه علمیه تمدن ساز”، “پژوهشکده ها” و “موسسات اقماری” در راهبرد این مرکز را خاطرنشان کرد.

وی بر نگرش سیستمی به دین و تولید علم و ارزش و جایگاه شبکه سازی، با نگاه خلاقانه و بدیع اشاره کرد و گفت: هدف ما تبدیل پژوهش های بنیادین به پژوهش های کاربردی است که در این راه به مشاوره، تخصص و تجارب پارک خراسان نیازمندیم.

حجت الاسلام دعائی بر اهمیت تجاری سازی علوم دینی در کشور تاکید کرد و تلاش این مرکز در روش ها و ایجاد بسته های آموزشی و پژوهش های عمیق در دو معضل اعتیاد و طلاق را رهنمون شد و اظهار کرد: تلاش ما در موسسه راه زندگی، پژوهش و تولید متدهای بروز و جدید در حوزه معضلات آسیب های اجتماعی و به ویژه ترک پایدار اعتیاد و نیز پایدارسازی نظام خانواده در پیشگیری از طلاق است.

دکتر رضا قنبری، رئیس پارک علم و فناوری خراسان، اهمیت پیوند، همکاری و شبکه سازی جامعه کارآفرینان و فناوران و حوزه های علمیه را خاطرنشان کرد و اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان، کارآفرینان و فناوران، الگوهای موفقِ امروزِ جوانان این مرز و بوم اند، که اگر با الگوهای رفتاری و اسلامی مناسب عجین باشد، به راحتی می تواند زمینه ساز تسری الگوی اسلامی در جامعه باشد.

وی همچنین آمادگی پارک خراسان درخصوص هم افزایی هرچه بیشتر پارک علم و فناوری خراسان و موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی را اعلام کرد.

مهندس مهذب مدیر برنامه، بودجه و توسعه سیستم های پارک خراسان با بیان اینکه “دغدغه پارک و شرکت های دانش بنیان، تبدیل علم و فناوری به دانش است”، اظهار کرد: تلاش ها و کوشش های جوانان فناور و کارآفرین شرکت های فناور و دانش بنیان، باید در معرض حمایت هرچه بیشتر قرار گیرند تا به خروجی های ملموس تبدیل شوند.

شایان ذکر است حجت الاسلام سید محمد محسن دعائی مدیرعامل موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی، آتشین صدق مدیرعامل موسسه خانه طلایی خورشید، محمد باقرزاده قائم مقام موسسه، محمد خرم دل مسئول پیگیری و حمید براتی روابط عمومی موسسه در این بازدید حضور داشتند.