این رویداد که بیشتر در قالب کارگاهی و پرسش و پاسخ و سخنرانی میان تشکل های فرهنگی از کل کشور برگزار شد بیشتر با موضوع چرخه کالاهای فرهنگی از ایده تا مصرف شکل گرفته است.
این محوری ترین موضوع رویداد است که ذیل موضوع اصلی  آن یعنی سبک زندگی اسلامی است.
محور دوم از کارگاه های برگزار شده در این رویداد تبدیل تهدیدها به فرصت ها در فضای فرهنگی است که با هدف آشنایی تشکل های فرهنگی با فرصت های قانونی نظیر استارت‌آپ‌ها و بودجه هایی است که در گوشه و کنار دولت جهت اختصاص به امور فرهنگی وجود دارد.
محور سوم، استراتژی الگوی سبک زندگی است که از قِبل این رویداد تصمیم بر آن است که به یک استراتژی خاص اسلامی از سبک زندگی دست یابند. الگوهای غیر اسلامی که در حدود ۲۱ پایگاه فعال در کل کشور از قبیل آرایشگاه کلوپ، باشگاه، سینما، پارک و غیره است را باید با گزینه‌های فرهنگ و تمدنی اسلام جایگزین کرد.
در این رویداد که با موضوع سبک زندگی اسلامی برگزار گردید، موسسه مطالعات راهبردی، به عنوان یکی از موسسات شاخص و مطرح در زمینه تولید علم دینی و محصولات شاخص علمی در زمینه سبک زندگی شرکت نموده و به معرفی فعالیت‌ها و دستاوردهای خود هم در این حوزه به صورت خاص و هم در حوزه های دیگر نظیر آموزش فلسفه و فقه و پژوهش‌های بنیادین پرداخت.
یکی از محورهای مهم که مورد توجه قرار گرفت کارگاه های نگرشی دیگر به دین بود که با تفاوت قابل توجهی از ناحیه تشکل های حاضر در رویداد ملی زندگی از حیث ساختار و متود ارائه و محتوا با کارگاه های دیگر برخوردار بود. در این رویداد دو روزه حضور مدیر عالی موسسه به عنوان پیشکسوت عرصه تمدن اسلامی وزانت خاصی به آن بخشید. علاوه بر معرفی موسسه، با دیگر افراد و موسسات که عمدتا با فعالیت‌های موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی اجمالاً آشنا یا بعضاً مرتبط بوده‌اند ارتباط برقرار شد و آشنایی اجمالی با فعالیت‌های آنها صورت گرفت. این رویداد به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان و نیز اندیشکده سبک زندگی میراث به عنوان دبیرخانه رویداد برگزار شد. برنامه ها به صورت کارگاه، کلاس، سخنرانی و جلسات انتقال تجربه بود. این رویداد با بررسی سند بالادستی سبک زندگی توسط یکی از کارشناسان شورای عالی انقلاب فرهنگی، کارگاه چرخه ایده تا مصرف و نیز جلسات انتقال تجربه و به چالش کشیدن افراد و موسسات و فعالیتهای آنها ادامه پیدا کرد. حجت الاسلام حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی نیز نکات قابل توجهی در باب اهمیت نگاه عقلانیت تعبدمحور در فضای تمدن اسلامی و سبک زندگی مطرح کرد.
از مهمترین دستاوردهای شرکت در این رویداد می توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱. شناساندن و معرفی موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی به علاقمندان عرصه تمدن و سبک زندگی اسلامی
۲. آشنایی با فعالیت های مهم برخی تشکل ها در زمینه ی سبک زندگی
۳. آشنایی با دغدغه مندان و اساتید عرصه سبک زندگی اسلامی
۴. دریافت برخی مفاهیم و موضوعات کلان و حیاتی، و آشنایی با برخی تحلیل های خاص و برجسته در زمینه تمدن اسلامی و سبک زندگی
۵. دعوت از اساتید فن و شرکت کنندگان شاخص در این رویداد جهت بازدید از موسسه و فعالیت های آن، و نیز برگزاری دوره ها و کارگاههای خود برای طلاب مدرسه عالی تمدن