جهت گیری موسسه مطالعات راهبردی تولید نسخه های دین تمدنی برای حکمرانی طراز مکتب و مواجهه اثربخش با رویکرد دینی به آسیب های اجتماعی است.

مدیر عالی موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در دیدار با ریاست سازمان تبلیغات اسلامی ضمن بیان اهداف و عملکرد موسسه مطالعات، جهت گیری این موسسه را تولید نسخه های دین تمدنی برای حکمرانی طراز مکتب و مواجهه اثربخش با رویکرد دینی به آسیب های اجتماعی بیان کرد.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین قمی از کارهای بنیادین بسیار استقبال نموده و همکاری موثر سازمان تبلیغات اسلامی در راستای تولید محصولات فرهنگی مبتنی بر پژوهش های اساسی و بنیادین انجام شده در موسسه مطالعات را امری ممکن دانستند و بیان داشتند که معاونت های سازمان تبلیغات در عرصه هایی نظیر مسجد طراز انقلاب، تربیت نسل نوجوان، پایدارسازی خانواده و پایدارسازی ترک اعتیاد با رویکرد دینی، که نیازمند گسترش دامنه خدمت به همه استانها و تولید محصولات متنوع فرهنگی می باشد همکاری لازم را خواهند داشت.

پیگیری مصوبات جلسه فعالان کشوری جبهه عفاف و حجاب به موسسه مطالعات راهبردی و بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء محول شد.

در ملاقاتی که سرلشگر عزیز جعفری فرمانده قرارگاه قرب بقیه الله با فعالان جبهه عفاف و حجاب کشور داشتند ایشان ضمن برشمردن کاستی های موجود من جمله عدم هماهنگی مسدولین با فعالین و موازی کاری ها با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در ارتباط با بهره گیری از ظرفیت توده های مردم از طریق حلقه های میانی بر لزوم فعال شدن هیات های اندیشه ورز تخصصی و استفاده از ظرفیت تمام موسسات فعال در این عرصه رهنمودها و دستوراتی را ارائه کردند. در پایان و با توجه به اینکه موسسه مطالعات از مجموعه های بسیار موفق در عرصه عملیات میدانی حوزه عفاف و حجاب در سطح ملی بوده، پیگیری مصوبات این جلسه به موسسه مطالعات راهبردی و بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء محول شد.

برخی آثار تولیدی موسسه مطالعات راهبردی توسط انتشارات بین الملل سازمان تبلیغات منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین دعایی با مدیر انتشارات بین الملل سازمان تبلیغات اسلامی دیدار کرد، در این ملاقات که به منظور بررسی همکاریهای مشترک در تولید و عرضه کتابهای فاخر در زمینه فرهنگ عمومی، فرهنگ عرفان و معنویت و همچنین درسنامه های ارتقاء کیفیت زندگی بر اساس نگرش اسلام بحث و گفتگو بعمل آمد، مقرر گردید تا دو اثر از آثار تولید شده موسسه مطالعات راهبردی توسط انتشارات بین الملل سازمان تبلیغات منتشر شود.